Thursday 23 May 2013

...cara kehidupan berketurunan cina..

assalamualaikum..... 
hari ini aku nk cerita tntng pengalaman yang aku rasa best dan menarik....
sepangjang aku tinggal dgn keluarga yang berturunan cina....
aku tidak kekok dengan cara layanan yang diberi... cume hati aku nie tidak lari perasaan malu huhu....
aku ni jenis yang senang untuk bawak bual.... maklumlah banyak cakap.... tetapi takpela jnji aku berckap ada batasnya.... mula-mula aku datang aku rasa mcm boleh ke aku dalami cara kehidupan kwn aku nie.. tapi belum cube belum tahu... da cube baru tahu.....hahahah.. best... luar dan dalam rumahnya seperti rumah orang cine....
wlaupon ibunya bz tetapi kepentingan anak dijaga... ksih sayang yang dicurahkan fuh... beruntang rasa nya... hihi... kwn aku ni dia sorng yng tak byk ckp.. so ok la... klo kita tak phm dy bgtaw...
niat utama aku dtg kt umh kwn ak ni sbb nk dalami autcad dan gis.. perkara yang penting yang perlu ak tahu untuk di gunapkai masa prtical nt...
dalam msa 2 hari pembelajaran dah selasai... lps tu kteorg pon enjoy hahaha...
setiap hari aku akn dihidangkan sarapan pagi, makn tengah hari, dan makn malam...  
wlupun org ckp org bndar smbong tapi sebnrnya tidak.. dorng jgk insan biasa... mgkin telah dididik oleh kluarga agar hormt tetamu yang dtg,,,,
yang paling best bebork dgn bebek... biasala nama pon bebek mst la dari indo....
bebek suke berbork, senang di ajak berbual.. dan tahu tugasannya,,,, sntiasa tersenyum....
so ok la.... alhamdulillah semoga dengan layanan baik ini adalah amalan yang akan di bawak ke akhirat nt... amin.......



No comments:

Post a Comment